تشکیل تعاونی‌های مسکن «مهر» در کردستان

مدیر کل تعاون کردستان از تشکیل تعاونی‌های مسکن «مهر» برای حل مشکلات مربوط به بخش مسکن در این استان خبر داد. امیر میمنت آبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تشکیل این تعاونی‌ها با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی و اداره کل تعاون کردستان با هدف احداث واحدهای مسکونی جهت واگذاری به اقشار نیازمند جامعه صورت می‌گیرد.

همچنین در راستای اجرای این طرح، زمین از طرف سازمان مسکن و شهرسازی به صورت اجاره ۹۹ساله به متقاضیان جهت ساخت‌و‌ساز واگذار می‌شود و ۸۰درصد قیمت ساخت نیز توسط این سازمان به صورت وام پرداخت می‌شود.

متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در اداره تعاون شهرستان‌ها و مرکز استان اقدام کنند. وی با اشاره به اینکه متقاضیان باید شرایط در نظر گرفته شده توسط دولت برای عضویت در این تعاونی‌ها را داشته باشند، گفت: متقاضیان باید فاقد هرگونه زمین و مسکن باشند و از امتیازات زمین و مسکن و تسهیلات مربوط به این بخش استفاده نکرده باشند.

وی سرپرست خانوار یا متاهل بودن، سکونت پنج ساله در شهر مورد درخواست و داشتن درآمدی کمتر از دو برابر حداقل حقوق سال ۸۶ را از دیگر شرایط ثبت‌نام در این تعاونی‌ها ذکر کرد.

میمنت آبادی گفت: قبل از فراخوان عمومی برای ثبت نام در این تعاونی‌ها حدود هفت هزار نفر برای عضویت در این تعاونی‌ها در اداره کل تعاون استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۴۰۰نفر در سنندج و بقیه در دیگر شهرستان‌های استان هستند.

وی افزود: دولت آمادگی دارد، مشکل مسکن تمامی اقشار واجد شرایط جامعه را برطرف کند و تشکیل تعاونی‌های مهر در این راستا است.

وی مهاجرت معکوس را از جمله ویژگی‌های این طرح دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت ابتدا ثبت نام از متقاضیان را از شهرستان‌ها آغاز و بعد از آن در سنندج اقدام به ثبت‌نام می‌کنیم.