شهر اندیشه که سال‌های اخیر به خاطر ساخت‌‌وسازهای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و همچنین سایر انبوه‌سازان مورد توجه واقع شده، توانسته خیل عظیمی از تهرانی‌ها را به سمت خود سرازیر کند، کسانی که صبح‌ها برای کار به تهران می‌آیند و بعدازظهرها برای استراحت به اندیشه بازمی‌گردند. اما این شهر فاقد حداقل استانداردهای زندگی شهری است به ویژه فاز ۲ شهر اندیشه که معابر عابرپیاده، خیابان، جدول‌کشی و میدان‌ها همگی به صورت نیمه‌کاره رها شده است. مراکز تفریحی، رفاهی، سینما، مراکز خرید و فروش، مراکز فرهنگی نظیر کتابخانه، کتابفروشی و... در این شهر وجود ندارد.

مسیر جاده‌ای این شهر به تهران و بالعکس نیز مشکلات عدیده بسیاری دارد و مملو از دست‌انداز و چاله و مسیر نامناسبی است که در همه ساعات با ترافیک دست به گریبان است، اما از همه اینها هم که بگذریم و همه را نادیده بگیریم، از فضای سبز آن نمی‌شود گذشت و هم‌اکنون با توسعه شهرنشینی در شهر اندیشه و جاده‌سازی، راهسازی و خانه‌سازی و تخریب فضای سبز آن، شهرداری اندیشه فکری به حال توسعه فضای سبز و جایگزینی باغات تخریب شده نکرده است. اکثر راه‌های جاده‌ای به فضای اختصاصی داده شده که در وسط جاده‌ها برای فضای سبز، به‌صورت میادین خشک و بایر رها شده است.

از مسوولان محترم شهرداری اندیشه تقاضا داریم که نسبت به توسعه فضای سبز اندیشه آن طور که در خور آب و هوای این منطقه است، اقدام کنند.

با تشکر. محمد زاده صدق- اندیشه