مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران گفت: بیش از ۱۳‌میلیون اصله نهال از تعهدات سال ۸۵ غرس شده است. به گزارش «ایسنا»، مهندس عراقی در جلسه ستاد فضای سبز استان تهران، اظهار کرد: سرانه فضای سبز استان در ابتدای سال ۸۲، چهار مترمربع در ابتدای سال ۸۴، ۲۱ مترمربع و تا پایان تیرماه سال‌۸۶ نزدیک به ۲۸ مترمربع بوده است که با توجه به اقدامات پیشرو این سرانه در سطح استان به ۵۰مترمربع خواهد رسید. وی افزود: در ارتباط با واگذاری اراضی ملی به منظور جنگل‌کاری و توسعه فضای‌سبز تاکنون یک‌هزار و ۷۴۷هکتار از تعهدات سال ۸۵ برای ایجاد پارک‌های شهری، جنگلی و توسعه فضای‌سبز به شهرداری‌ها واگذار شد که مجموع اراضی واگذار شده به شهرداری‌ها به ۶هزار و ۲۶۶ هکتار رسیده است و تا سطح ۸هزار هکتار در سال ۸۶ ادامه خواهد داشت.

مهندس عراقی با اشاره به اجرای طرح گسترش پارک محله‌ای، شهری و برنامه‌ریزی بلندمدت برای آن توضیح داد: در حال حاضر ۶۴۱ پارک در سطح استان در‌حال بهره‌برداری است و یک‌هزار و ۷۷۵ پارک محله‌ای نیز در برنامه بلندمدت قرار دارد.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۶۷ پارک تعهد شده در برنامه که در سال ۸۵ باید افتتاح می‌شد، تاکنون ۱۲۷ پارک به بهره‌برداری کامل رسیده و مابقی با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند. وی همچنین در ارتباط با ایجاد فضای سبز در مبادی ورودی و خروجی شهرها نیز، گفت: این طرح از نیمه دوم سال ۸۴ آغاز شده و تاکنون ۳۰ شهر نسبت به این مساله اقدام کرده و پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته‌اند و تا سه سال آینده تمام مبادی ورودی و خروجی شهرها باید به فضای سبز و تفرجگاه برای شهروندان مجهز شوند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران گفت: تاکنون ۲۴‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون ریال اعتبار برای گسترش فضای سبز شهرداری‌ها از منابع استانی در نظر گرفته شده که بیش از ۷۰‌درصد آن تاکنون پرداخت شده است.