فراکسیون شهری در مجلس شورای اسلامی در حالی شکل گرفته است که سخنگوی شورای شهر تهران از تشکیل آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. سخنگوی شورای شهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میراث فرهنگی در مورد تشکیل فراکسیون شهری در مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ «‌تشکیل فراکسیون ها در مجلس با توجه به ضرورت انجام می‌شود‌، بنابراین شکل گیری چنین فراکسیونی نیز باید با توجه به تسهیل در امور شهری صورت گرفته است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا نشست مشترکی تا‌کنون میان نمایندگان منتخب این فراکسیون و اعضای شورای شهر برگزار شده است یا نه، پاسخ داد: تا‌کنون نشستی با اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس نداشتیم‌.

سخنگوی شواری شهر همچنین در بررسی ابعاد قانونی بودن یا نبودن این فراکسیون گفت:‌ تشکیل فراکسیون‌ها بر‌اساس ضوابط مجلس صورت می‌گیرد و اینکه باید برای تشکیل آن با شواری شهر هماهنگ می‌شد، ضرورتی وجود نداشت.

محمدخوش‌چهره، نماینده تهران در آخرین رای‌گیری اعضای فراکسیون مدیریت شهری به عنوان رییس، حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان و سید‌کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا به عنوان نایب رییسان‌، حسن مرادی، نماینده اراک به عنوان مخبر و محمد علیخانی، نماینده قزوین به عنوان دبیر این فراکسیون انتخاب شدند.