مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: طرح مطالعاتی ۱۳۰‌هزار هکتار از اراضی شمال تهران در حال انجام است. به گزارش «ایسنا»، مهندس کولانی در جلسه ستاد فضای سبز استان تهران، خاطرنشان کرد: سه عامل زمین، آب و وضعیت خاص اراضی مشکلات عمده‌ای را در راستای محدودیت فضای سبز استان ایجاد می‌کنند و عموما در مورد اراضی با مشکل حقوقی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه جنگل‌کاری در استان تهران از سال ۱۳۳۲ آغاز شده است، افزود: تا به حال ۹‌هزار هکتار از اراضی استان را برای احداث پارک‌های جنگلی استان اختصاص داده‌ایم که بیشتر آنها در حریم شهرها واقع بوده‌اند و حدود ۵۰‌درصد از این جنگل‌ها در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۷۰ حدود ۳۰‌هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده است که بخش قابل توجهی از آن در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز و بخش دیگر آن در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد. کولانی با اشاره به مصوبات سفر استانی درباره اراضی شمال استان تهران، ‌گفت: مطالعات لازم برای ۱۳۰‌هزار هکتار از اراضی شمال استان تهران از جاجرود تا وردآورد آغاز شده است که ۲۶۰‌میلیون تومان هزینه داشته است، اما در جریان اجرایی این طرح نگرانی ما درباره اراضی شمال تهران رفع خواهد شد. وی یکی دیگر از مشکلات اراضی فضای سبز را مشکل پرونده‌های چرای دام دامداران و عشایر عنوان کرد.