مدیر‌عامل صندوق حفظ و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: درحال‌حاضر ۱۶۳ بنای تاریخی برای احیا و تغییر کاربری و معرفی به طرح پردیسان‌، شناسایی شده است‌. علی اصغر پرهیزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از شناسایی ۱۶۳ بنای تاریخی خبر داد و افزود‌: هم‌اکنون از طریق این صندوق‌، ۱۶۳ بنای تاریخی برای معرفی به طرح پردیسان شناسایی شده است که از این تعداد مشخصات و اطلاعات ۱۰۰ بنا، برای معرفی به سرمایه‌گذاران آماده شده است‌.

وی ادامه داد‌: پکیج‌های سرمایه‌گذاری این بناهای تاریخی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود‌.

مدیر‌عامل صندوق حفظ و احیا و بهره‌‌برداری از اماکن تاریخی تصریح کرد‌: همچنین برای اجرای پروژه های طرح پردیسان تسهیلاتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت و از طریق صندوق حفظ و احیا، سرمایه‌گذار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شود.

وی در خصوص طرح پردیسان‌، خاطرنشان کرد‌: با اجرای طرح پردیسان، اماکن تاریخی موجود در استان‌های مختلف مانند خانه‌های تاریخی، آب انبارها‌، کاروانسراها‌، حمام‌ها و... مرمت شده و با تغییر کاربری به مراکز پذیرایی و اقامتی برای استفاده گردشگران تبدیل خواهند شد‌.

پرهیزگار گفت: با توجه به اینکه بودجه دولتی برای احیای این بناها کافی نیست، این امر با مشارکت بخش‌خصوصی انجام خواهند شد.

وی از اختصاص بودجه ۵ میلیارد تومانی به طرح پردیسان خبر داد و گفت: در سال‌جاری برای اجرایی شدن پروژه‌ها و احیای بناهای تاریخی طرح پردیسان ۵‌میلیارد تومان اختصاص داده شده که امیدواریم حداقل ۶۰‌درصد آن محقق شود.