مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اتمام ساخت پیاده راهسازی ۳۶ کیلومتری خیابان ولی‌عصر خبر داد. حجت‌ا... ملاصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: پروژه در‌حال‌حاضر در مرحله تحویل موقت است و تا یک‌سال پیمانکار آن موظف است، هر ایرادی در کار را برطرف کند. مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران هزینه نهایی پیاده‌راهسازی خیابان ولی‌عصر را ۱۷‌میلیارد تومان عنوان کرد. وی تصریح کرد: چندی پیش بحث بود که خیابان‌های اطراف این پروژه نیز توسعه یابد.

ملاصالحی خاطرنشان کرد: بازسازی پل‌های قدیمی خیابان ولی‌عصر در این طرح در دستور کار نبوده، اما اگر شورای اسلامی شهر تهران تصویب کند، این پل‌ها را هم بازسازی خواهیم کرد.

مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران مدت زمان اجرای این پروژه را ۱۰ ماه اعلام کرد و گفت: مبلمان این پروژه نیز نصب شده است. وی در خصوص روشنایی این پروژه گفت: روشنایی‌ها نصب شده و برای نصب کنترهای برق منتظر اجازه اداره برق هستیم.

وی گفت: همچنین باغچه‌هایی آماده کرده‌ایم که در صورتی که مغازه‌دارها بخواهند می‌توانند آنها را تهیه و جلوی مغازه‌هایشان را گلکاری کنند. ملاصالحی ادامه داد: مصالح استفاده شده در پیاده‌‌راهسازی خیابان ولی‌عصر به گونه‌ای است که شهروندان در هنگام بارندگی در این معابر دچار لغزندگی نخواهند شد.

ملاصالحی در‌خصوص اقدامات صورت گرفته برای به هم نخوردن کف این پیاده‌روها به واسطه کندن مجدد آنها در صورت نیاز به حفاری‌، گفت: کف‌سازی پیاده‌روها به صورت خشکه‌چینی و قابل برداشت صورت گرفته تا جایی که به راحتی برای حفاری‌ها می‌توان کف را برداشته و بدون هزینه‌ای دوباره آن را نصب کرد. این درحالی است که بنا بر اظهارات کارخانه سازنده‌، کف‌پوش‌های خیابان ولی‌عصر‌ حداقل ۱۵‌سال عمر مفید خواهند داشت‌. مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیاده‌‌راهسازی خیابان ولیعصر کاملا تخصصی انجام شده است، گفت: معلولان و جانبازان به راحتی می‌توانند در این محدوده رفت و آمد کنند.