رییس بنیاد مسکن گفت: در دو سال گذشته از ۴۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی مصوب دولت به منظور مقاوم‌سازی تاکنون ۲۱۲‌هزار واحد مسکونی تکمیل شده است. علیرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت قرار شد در سال ۸۴ و ۸۵ سالانه ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی با ارائه وام مسکن بازسازی شود، بنابراین در سال ۸۴ با ارائه وام ۵‌میلیون تومانی، حدود ۱۰۷‌هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی و در سال گذشته نیز با ارائه وام ۵/۷میلیون‌تومانی ۱۰۵‌هزار واحد مسکونی بازسازی و تکمیل شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن در قالب سهمیه مصوب برای انعقاد قرارداد سال ۸۴ بیش از ۱۹۸‌هزار و ۳۲۲ نفر را برای انعقاد قرارداد برای دریافت وام ۵میلیون تومانی به بانک معرفی کرد که از این تعداد ۱۸۶‌هزار و ۷۲۱ نفر اقدام به شروع احداث واحد مسکونی خود کردند.

تابش گفت: در قالب سهمیه مصوب سال ۸۵ نیز بنیاد مسکن از ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی مصوب، ۱۹۹‌هزار و ۳۴۴ نفر را به بانک معرفی کرد که از این تعداد ۱۹۵‌هزار و ۵۷۳‌واحد مسکونی شروع به بازسازی و احداث واحد مسکونی شده و تاکنون نیز از این تعداد ۱۰۵‌هزار واحد مسکونی تکمیل و بازسازی شده است.