سعیدی‌کیا در مراسم معارفه رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی گفت: سیاست دولت بر مبنای ایجاد تسهیلات برای احداث مسکن توسط مردم است. در این راستا امسال ۱۰‌هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت وام در اختیار مسکن‌سازان قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، وزیر مسکن اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۸۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی در کشور احداث شود که ۳۰۰‌هزار واحد از آنها توسط دولت ساخته خواهد شد. وی با اشاره به مشکل کمبود سیمان تصریح کرد: با افزوده شدن کارخانه‌های سیمان، ظرفیت تولید از ۳۷میلیون تن در سال به ۴۲ میلیون تن خواهد رسید و این امر نشان می‌دهد در سال آینده بخشی از مشکل سیمان مسکن‌سازان حل خواهد شد.

سعیدی‌کیا به لایحه جدید دولت در امر مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: اساس کار در لایحه جدید حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن خواهد بود و این تکلیف سرمایه‌گذاران را مشخص می‌کند.

وزیر مسکن با بیان اینکه باید به مسائل شهرسازی و مسکن توجه زیادی شود، گفت: ‌اختیارات زیادی به وزارت مسکن تفویض شده که برابر قانون امکان خرید و فروش اراضی نیز توسط وزارت مسکن قابل اجرا خواهد بود و اراضی گرانقیمت فروخته شده و اراضی ارزانقیمت برای احداث واحدهای مسکونی خریداری می‌شوند.

براساس این گزارش، دکتر رحیم قربانی، استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه یک آشفتگی در شهر‌سازی ارومیه دیده می‌شود، افزود: باید به صورت جدی با بی‌قانونی و دلال‌‌بازی و بورس‌بازی برخورد کرد.

وی با بیان این که بیش از ۵۴‌هزار واحد مسکونی در حال آماده‌سازی و تامین زمین در سطح استان هستند، اظهار کرد: ۶‌هزار واحد مسکونی در حاشیه رودخانه ارس در حال احداث است که در راستای مهاجرت برعکس انجام می‌شود و افرادی که از شمال استان حاشیه ارومیه مهاجرت کرده‌اند در آن منطقه ساماندهی می‌شوند.

همچنین آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از ارائه لایحه ساماندهی مسکن در هفته آینده به مجلس خبر داد و اظهار کرد: در لایحه جدید اراضی خالی شهرها تعیین عوارض می‌شوند تا مردم برای امر ساخت‌و‌ساز رغبت نشان دهند. وی تصریح کرد: تهیه و تدوین طرح جامع شهرسازی و معماری و طرح ساماندهی مسکن از برنامه‌های وزارت مسکن و مجلس در سال جاری خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت را در موضوع تبصره شش و ۱۳ قانون بودجه یاری کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

در پایان این مراسم، خان‌محمدی به عنوان رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی منصوب و از زحمات تقی‌زاده، رییس پیشین این سازمان قدردانی شد.