عدم تطابق فضاهای مسکونی خاک‌سفید با طرح تفصیلی

ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیراستاندارد در خاک‌سفید از مشکلات جدی در این محله است. رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به محرومیت‌های موجود در محله خاک سفید، فضاهای مسکونی حتی با متراژ کمتر از ۱۰ متر مربع در آن ایجاد شده‌ است که کاملا با ضوابط طرح تفصیلی این محله مغایر است و اغلب پلاک‌ها سند ندارند.

خادم گفت: متاسفانه وضعیت موجود محله خاک سفید نیز به شدت با طرح تفصیلی ویژه این محله مغایر است و هیچ مطابقتی با هم ندارند.

وی با اشاره به اعلام مشکلات محله خاک سفید از سوی ساکنان این محله به شورای شهر تهران، گفت: برای حل مشکلات ساکنان این محله،‌ هشت جلسه با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با خاک سفید شامل بنیاد ۱۵ خرداد، کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره)، معاونت شهرسازی و سازمان نوسازی شهرداری تهران، ثبت اسناد و برخی دستگاه‌های مربوطه برگزار و این امکان فراهم شد تا نسبت به تطبیق اطلاعات نهادها و ارگان‌های یاد شده با وضعیت موجود محله خاک‌سفید با همکاری شهرداری و سازمان ثبت اسناد بر روی نقشه‌های یک دو هزارم اقدام شود. رییس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شده تا اقدامات لازم نسبت به بررسی چگونگی اختصاص معابر و فضای عمومی و همچنین ارزیابی پلاک‌های فاقد سند و مغایر با طرح تفصیلی محله خاک سفید صورت گیرد و نتایج حاصله جهت ارائه پیشنهاد و راهکار برای حل مشکلات این محله ارائه شود.

وی تاکید کرد: در اقدامات مدیریتی محله خاک سفید نباید صرفا به عملکرد انتظامی بسنده می‌شد، بلکه باید سایر اقدامات کالبدی و اجتماعی به منظور تامین سرانه‌های خدماتی ادامه می‌یافت، تا هم‌اکنون شاهد پابرجا بودن مشکلات عمومی ساکنان این محله نباشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: از طریق شهرداری تهران، دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه رفع مشکلات ساکنان عمومی این محله پیگیری شود.

خادم، خاطر‌نشان کرد: محله خاک سفید بزرگ‌ترین محله کشور با حدود ۱۴۰هزار نفر جمعیت معادل یکی از صد شهر کشور بوده و حل مشکلات این محله بسیار ضروری است.