مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران از افتتاح بزرگراه ۷ کیلومتری آسیا در غرب تهران در نیمه اول سال آینده خبر داد. سیامک عطایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص پروژه بزرگراه آسیا گفت: این پروژه به طول حدود ۷ کیلومتر از حصارک در منطقه ۵ شهرداری تهران آغاز و به اتوبان تهران ـ کرج جلوی پارک ارم ختم می‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا پیشرفت فیزیکی کار ۳۷ الی ۳۸‌درصد بوده و با توجه به این که مقادیری از کار تغییر کرده، اگر کارهایی که از قبل صورت گرفته را هم حساب کنیم، پیشرفت خیلی بیشتر بوده است. به گفته مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران، قرارداد این پروژه ۲ ساله بوده و‌ در‌حال‌حاضر از برنامه زمان‌بندی شده عقب نیست و کارها بسیار خوب انجام می‌شود.

عطایی اضافه کرد: کل این پروژه در نیمه اول سال آینده (در مرداد یا شهریور) افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری ۵ نقطه از این پروژه افتتاح خواهد شد و فقط مسیرهای ارتباطی و پل تقاطع ارم با اتوبان تهران کرج سال آینده افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران در خصوص معارضان ملکی و تاسیساتی این پروژه گفت: پروژه آسیا معارضان فراوانی داشته و در‌حال‌حاضر نیز درگیر معارضان آن هستیم، بخشی از معارضان برطرف شده و در حال برطرف کردن معارضان بخش‌های دیگر هستیم ولی معارضین باعث تاخیر در اجرای عملیات عمرانی پروژه نشده‌اند.

عطایی در خصوص هزینه‌های اجرای این پروژه رقمی را اعلام نکرد و گفت: چون تغییراتی در پروژه صورت گرفته و بخش‌هایی هم به پروژه اضافه شده، دقیقا نمی‌دانم هزینه‌های پروژه چقدر شده است. مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران با اشاره به این‌که این پروژه ۷ تقاطع دارد، گفت: با افتتاح این پروژه بار ترافیکی چمران، همت، نیایش، اتوبان تهران ـ کرج، تقاطع شیخ فضل‌ا... با محمد‌علی جناح و ستارخان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: معماری خاصی در سازه‌های این پل‌ها استفاده شده که خستگی راننده را کمتر می‌کند.

مدیر نظارت ابنیه شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: این اتوبان تاثیر عملکردی خیلی زیادی در غرب تهران دارد.