در صورتی که نهادهای دیگر در خصوص محافظت از بناهای قدیمی و تاریخی شهر با سازمان میراث فرهنگی همکاری کنند، کمبود بودجه این سازمان جبران خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر معاون آموزشی و امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: تاریخ شهر تهران را بناهای قدیمی تشکیل می‌دهند و در تمامی شهرهای دنیا نیز از بافت‌های ارزشمند محافظت می‌شود و از آنها استفاده‌های چند جانبه صورت می‌گیرد.

مهدی گلشنی با تاکید بر اینکه بافت‌های تاریخی شهر جزو هویت جامعه محسوب می‌شوند، بنابراین حفظ و نگهداری از آنها ضرورت دارد، اظهار داشت: یکی از موارد استفاده از بناهای تاریخی و قدیمی شهر، بهره‌گیری از جاذبه‌های توریستی آنها است.

معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه وظیفه اصلی نگهداری از بافت‌های تاریخی و قدیمی شهر بر عهده سازمان میراث فرهنگی است، گفت: نگهداری از این بناها نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و سازمان میراث فرهنگی نیز در این زمینه دچار کمبود بودجه است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب به بناهای ارزشمند شهر، ضرورت دارد که ارگان‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری کنند، تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در اساسنامه خود وظایفی را در مورد نگهداری از بناهای قدیمی و تاریخی بر عهده دارد. معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ورود ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر نظیر سازمان زیباسازی شهر تهران در حفاظت از بناهای قدیمی و تاریخی می‌تواند کسری بودجه سازمان میراث فرهنگی را در این زمینه جبران کند.