استاندار گلستان گفت: طبق برنامه، سهم استان گلستان در سال‌جاری ساخت ۳۶هزار و ۸۰۰واحد مسکونی شهری و روستایی است. یحیی محمودزاده در جلسه ستاد هماهنگی تامین مسکن استان افزود: تحقق این میزان و نیز تامین مسکن قشرهای کم‌درآمد گلستان نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است. وی با بیان اینکه سه موضوع مسکن، اشتغال و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های کاری است، گفت: بانک سرمایه‌گذاری در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل خواهد شد.

استاندار گلستان در ادامه، وظیفه ستاد هماهنگی تامین مسکن استان را برطرف کردن موانعی که ممکن است در مسیر سرمایه‌گذاری قرار گیرد، بیان کرد. وی همچنین افزود: باید از دانش و فناوری روز برای بالا بردن سرعت و کیفیت ساخت مسکن استفاده شود.

در ادامه این جلسه که با حضور مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع مسکن مقرر شد که نسبت به مکان‌یابی و خرید زمین‌ها برای اجرا و تامین مسکن اقدام شود. همچنین نسبت به توزیع شهرستانی و ظرفیت‌سازی ساخت واحدهای مسکونی برنامه‌ریزی شده در سال جاری در نقاط شهری و روستایی اقدام و ستاد هماهنگی تامین مسکن شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

در این ارتباط دستگاه‌های اجرایی نیز با توجه به موضوع ماده ۱۶۰قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی نسبت به واگذاری زمین‌های خود به سازمان مسکن و شهرسازی استان برای اجرای طرح‌های تامین مسکن اقدام کنند. استان گلستان با ۲۰هزار و ۴۳۷کیلومتر مربع وسعت بیش از یک‌میلیون و ۶۱۳هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۱ شهرستان و حدود یک‌هزار روستا زندگی می‌کنند.