رییس سازمان مسکن و شهرسازی هرمزگان گفت: برای اجرای بند «د» تبصره شش، از سوی دولت ساخت ۲۶هزارو ۲۰۰واحد مسکونی به این سازمان در سال‌جاری ابلاغ شده است. محمدرضاباقری فرد درحاشیه دومین نشست کارگروه تامین مسکن این استان افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در هرمزگان ۲۶۰میلیارد تومان اعتبار به وسیله وزارت مسکن و شهرسازی تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: در اجرای این مصوبه برای ساخت هر واحد مسکونی ۷۵متر مربعی ۱۴۰میلیون ریال وام پرداخت می‌شود، طوری که ۸۰درصد از هزینه‌های ساخت مسکن از طریق تسهیلات بانکی و ۲۰درصد دیگر بایستی بوسیله سازندگان تامین شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی هرمزگان گفت: سهمیه ‌شهرستان‌های هرمزگان براساس توزیع جمعیت‌آنها با تصویب در کارگروه برای اقدام به ‌وزارتخانه ‌ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، باقری‌فرد، ساخت این واحدها را در بیشتر شهرستان‌های این استان به صورت انبوه‌سازی دانست که‌با توجه به وجود زمین در بلوک‌های دو تا ۱۰طبقه ساخته می‌شوند.

وی گفت: برای سرعت دادن ‌به ‌اجرای ‌این طرح با همکاری‌ اداره ‌کل‌ تعاون، تعاونی‌های مسکن محله‌ای در سطح شهرها و روستاهای این استان تشکیل می‌شود که وظیفه اصلی آنها ثبت نام افراد فاقد مسکن است.

باقری‌فرد مجری این طرح را اداره‌کل تعاون دانست و گفت: با احداث این تعداد واحد مسکونی ابلاغ شده به وسیله وزارت مسکن و شهرسازی ۷۰تا ۸۰درصد مشکل مسکن این استان رفع خواهدشد.