دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۷۶هزار خانوار تحت پوشش، فاقد مسکن هستند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با تدوین طرح جامع مسکن، طی برنامه ۱۰ ساله نیاز مسکن مددجویان بر طرف می‌شود. ربوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص تدوین طرح جامع مسکن مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، افزود: هم اکنون این طرح در دست انجام است و طی ۴ماه آینده به مرحله نهایی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اعضای کمیته جامع مسکن معلولان و مددجویان تشکیل می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است طی ۱۰سال آینده با مشارکت خیرین، کمک‌های مردمی و منابع مالی، مشکل مسکن مددجویان نیازمند تحت پوشش برطرف شود.

دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی در خصوص تشکیل تعاونی مسکن معلولان و مددجویان، تاکید کرد: این تعاونی، خاص اقشار کم درآمد است و براساس آن، با اجاره ۹۹ ساله، زمین در اختیار تعاونی مسکن قرار می‌گیرد و برای ساخت واحد مسکونی نیز از طریق وزارت مسکن و تعاونی وام در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

ربوبی گفت: تشکیل تعاونی مسکن، توسط بهزیستی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و در برخی از استان‌ها نیز راه‌اندازی شده

است.

وی ادامه داد: از مجموع کل مددجویان فاقد مسکن، ۶۵هزار خانوار را معلولان تشکیل می‌دهند و چنانچه وجود یک معلول را در هر خانواده درنظر بگیریم تعداد کل مددجویان نیازمند مسکن به ۳۲۰هزار خانوار می‌رسد.