استاندار ایلام از صدور مجوز ساخت ۱۰هزار و ۲۰۰واحد مسکونی در این استان خبر داد. علی‌محمد آزاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از این تعداد شش هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری بالای ۱۲هزار نفر و حدود چهار هزار واحد دیگر در مناطق روستایی احداث می‌شود. این اقدام در راستای اجرای تبصره ۶ و به منظور تامین مسکن برای افراد کم‌درآمد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: زمین این واحدهای مسکونی پس از تهیه به صورت رایگان به متقاضیان مورد نظر واگذار و برای احداث هر واحد مسکونی ۱۴۰میلیون ریال وام همراه با سوبسید به آنان پرداخت می‌شود. همچنین واگذاری زمین‌های مورد نظر برای احداث این واحدهای مسکونی به صورت اجاره ۹۹ساله است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح توسط دولت باعث کاهش قیمت زمین و مسکن تا حدود ۴۰درصد و رفع مشکلات بی‌خانمانی مردم خواهد شد.

وی یادآور شد: مجوز احداث این واحدهای مسکونی به افراد کم‌درآمد فاقد مسکن که تاکنون وام مسکن و یا زمین دریافت نکرده‌اند، واگذار می‌شود.

استاندار ایلام، از سازمان مسکن و شهرسازی استان خواست، همه زمین‌های مازاد ادارات دولتی را شناسایی و با اولویت ساخت مسکن برای کارکنان فاقد همان نهادها واگذار نماید. همچنین اراضی ملی و منابع طبیعی محدوده شهرها مورد بررسی قرار بگیرد و برای این منظور اختصاص یابد و در صورت نبود زمین، شهرک‌هایی در حاشیه شهرها ایجاد شود.

براساس آمار موجود، استان ایلام با کمبود بیش از ۲۵هزار واحد مسکونی مواجه است و در این استان به ازای هر ۱۱۲خانوار ۱۰۰منزل مسکونی وجود دارد.