افزایش قیمت مصالح ساختمانی ساخت و ساز را با مشکل مواجه ساخته است. مسوول فروش یک شرکت تولید کننده تاسیسات ساختمانی، در گفت‌وگو با «ایسنا»، گفت: عمده مشکل فعالان در عرصه ساخت و ساز بحث افزایش مصالح ساختمانی به ویژه سیمان است.

وی با بیان این‌که متاسفانه کشور ما از ثبات اقتصادی بسیار پایینی برخوردار است، اذعان کرد: در ساخت‌وساز چیزی که امروزه مطرح است بحث نوسانات قیمت است، نوسان قیمت آهن یکی از مواردی است که تثبیت قیمتی در آن دیده نشده و هر روز با قیمتی جدید عرضه می شود.

علیزاده گفت: تاسیسات از جمله مباحثی است که در ساخت و ساز ساختمان مظلوم واقع شده و عمده نگرش مردم در بحث ساخت و ساز انتخاب ارزان‌ترین‌ها است و بدون توجه به کیفیت محصولات اقدام به خرید آن می‌کنند و متاسفانه تاسیساتی که در ساختمان‌ها نصب می‌شوند بدون توجه به کیفیت آن استفاده می‌شوند، در حالی که پس از مدتی کارفرما با مشکلات جبران ناپذیری روبه‌رو خواهد شد.

علیزاده اظهار کرد: به لحاظ این که تاسیسات، از جمله لوله کشی ساختمان زیر خاک می رود و به دور از چشم خریداران واقعی مسکن است، بدون هیچ گونه رعایت استاندارد و اطمینان از کیفیت‌های لازم نصب می‌شود.

او بیان کرد: متاسفانه خریداران مسکن به ظواهر ساختمان سازی بیشتر توجه دارند و به جای این که به تاسیسات داخلی و زیرین ساختمان اشراف داشته باشند به دنبال ظواهر ساختمان هستند.

علیزاده با بیان این‌که باید در استفاده از تاسیسات ساختمان نظارت بیشتری صورت گیرد، اذعان کرد: سازمان نظام مهندسی می‌تواند با دادن استاندارد برای کالاهای تاسیساتی اقداماتی موثر در این راستا ارائه کند.