رییس بنیاد مسکن شهرستان چالوس گفت: حدود ۲۰درصد از مجموع ۱۰هزار واحد مسکونی روستایی این شهرستان در مقابل حوادث طبیعی مقاوم نیست. «رضا کاظمی» در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: برای مقاوم‌سازی این تعداد بناهای مسکونی فرسوده، به ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است و بیشتر این واحدهای مسکونی غیرمقاوم در بخش کوهستانی کلاردشت قرار دارد.

رییس بنیاد مسکن چالوس پایین بودن مقدار تسهیلات مقاوم‌سازی، گرانی کالاهای ساختمانی، نرخ کرایه و دستمزد بالای کارگری را عامل بازسازی نکردن صاحبان این تعداد واحدهای مسکونی غیرمقاوم اعلام کرد.

کاظمی با اشاره به آسیب‌پذیری این تعداد واحدهای مسکونی فرسوده و نیز وقوع حوادث طبیعی متعدد ازجمله زلزله در این منطقه، بر لزوم تسریع در بازسازی این واحدهای مسکونی تاکید کرد. وی یادآور شد، تاکنون چهار هزار واحد مسکونی در این شهرستان مقاوم‌سازی شده‌ است. به گفته کاظمی در سال جاری یک‌هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن به بانک‌های عامل این شهرستان معرفی شدند و تعداد ۹۰۰متقاضی دیگر نیز در نوبت دریافت وام هستند.

وی همچنین گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی با زیربنای ۶۰مترمربع، ۵۷میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که طی سه مرحله براساس پیشرفت فیزیکی کار و تایید ناظر مربوطه به متقاضیان پرداخت می‌شود. این مسوول برای تسریع در ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در این شهرستان خواستار ارائه تسهیلات به‌موقع به متقاضیان مربوطه توسط بانک‌ها شده است.