گروه مسکن- سمیه فراهانی: تمام مجموعه شهرداری و شرکت‌های وابسته تا پایان آبان ماه سال‌جاری فرصت پیوستن به شبکه IT خدمات‌رسانی را دارند و پس از زمان مقرر هر مدیر سازمانی که عضو بدنه شهرداری است و خارج از شبکه باشد در پست مدیریت خود باقی نمی‌ماند. شهردار تهران در مراسم اولین جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: شهرداری در زمینه شهرسازی و خدمات آن با بیشترین مشکلات و سرویس‌دهی همراه است و امروزه بیشترین نارضایتی خدمات شهرداری در این حوزه است از این رو با بازنگری در این حوزه، شهرداری مصمم شد تا این بخش را همانند بخش‌های دیگر به بخش‌خصوصی واگذار کند.

محمدباقر قالیباف افزود: متاسفانه استفاده از IT به جای مراجعه حضوری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و با فراهم کردن بستر می‌توان مزایای آن را به مردم گوشزد کرد تا متقاضی دریافت پروانه ساختمان چند روز از وقت خود را برای دریافت آن سپری نکند. وی گفت: واگذاری این بخش به بخش‌خصوصی بهتر می‌توان خدمات‌رسانی کرد.

قالیباف تصریح کرد: همان‌گونه که صدور گذرنامه به عنوان برگ هویت از طریق بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود، می‌توان پروانه ساختمان و کلیه خدمات شهرداری را به آن واگذار کرد.

قالیباف تاکید کرد: شهرداری اکنون توانایی پرداختن به رویکرد شهر الکترونیک را داراست و IT به عنوان مهم‌ترین ابزار در دست مدیریت به مدیر این امکان را می‌دهد تا رویکردهای کرامت انسانی، شهروند‌مداری و خرد جمعی را تحقق بخشد. وی با اشاره به یکصدمین سال تاسیس بلدیه افزود: فرهنگ استفاده از IT از دو جهت برای مدیریت و مردم حائز اهمیت است. مدیر با فراهم کردن بستر لازم این امکان را فراهم می‌کند تا ابزار استفاده از خدمات الکترونیک فراهم شود.

وی افزود: تنها ۲۰درصد مردم از خدمات الکترونیک استفاده می‌کنند و این به دلیل عدم وجود امکانات آنها است اما با تبلیغات می‌توان آنها را از مزایای استفاده از این تکنولوژی آشنا کرد.