به منظور سهولت در تردد و ایجاد راه دسترسی محلی برای ساکنین روستای پس قلعه، فاز سوم راه ارتباطی سربند به پس قلعه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰میلیارد ریال به اتمام رسید. به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک، احداث این مسیر از بالای میدان سربند به طول ۱۶۰۰‌متر و عرض ۷‌متر از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و با تکمیل آن به ابتدای روستای پس قلعه متصل خواهد شد.

بر اساس همین گزارش، در حال حاضر ۵۰۰‌متر ابتدای مسیر آسفالت شده و زیرسازی ۷۵۰‌متر از مسیر نیز انجام و آماده آسفالت است که با توجه به اتمام ۸۰‌درصدی دیوار سنگی‌های حایل در این قسمت عملیات با پیشرفت فیزیکی ۷۰‌درصدی نسبت به کل طرح انجام شده است و عملیات کوهبری این مسیر نیز حد فاصل ۹۶۰‌متری تا ۱۶۰۰‌متری در فاز چهارم با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۱۸‌میلیارد ریال انجام خواهد شد.

بر این اساس اختلاف ارتفاع بین نقطه شروع و انتهای جاده منجر به ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در مسیر شده است به‌طوری که در برخی نقاط پیچ رفت و برگشت ۳۰‌متر اختلاف ارتفاع دارد که برای پایداری شیب‌های خاکی از دیوار‌های حایل سنگی استفاده شده است.

همچنین وجود چشمه‌های آب و دو رودخانه در طول این مسیر، رستوران‌های متعدد و ازدحام جمعیت و تردد اهالی، گردشگران و کوهنوردان در پایین دست محل عملیات کوهبری و عبور جاده از ملک‌های شخصی و ایجاد مسائل حقوقی مربوطه و عبور شاه لوله آب سعد آباد از مهم‌ترین مشکلات موجود در اجرای طرح فوق به شمار می‌رود.

جمع‌آوری و هدایت آب‌های دائمی و فصلی و احداث دراپ (کانال شیب دار) سنگی بزرگ، دیوار حایل و آسفالت کلی، از دیگر اقدامات ایمن‌سازی در این مسیر است.