تقویت ساختمان‌سازی به روش صنعتی
گروه مسکن - الهام علاقه‌بندان: ساختمان‌سازی به روش صنعتی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن روشی است که امروزه در کشورهای صنعتی با بهره‌گیری از آن علاوه ‌‌بر افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله موجب کاهش هزینه ساخت و صرفه‌جویی در مصرف مصالح ساختمانی می‌شود.

در سمیناری که با عنوان ساختمان‌سازی به روش صنعتی و با حضور انبوه‌سازان شرکت‌های ساختمانی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، دو شرکت اروپایی به تشریح فعالیت خود در این خصوص پرداخته و انبوه‌سازان ایرانی را نسبت به استفاده از این تکنولوژی برای تسریع زمان ساخت ترغیب کردند.
واهیک شاهینیان، مدیرعامل شرکت ساختمانی ماهان و نماینده شرکت ایتکس بلژیک در ایران با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط مستقیم بین ساختمان‌سازان ایرانی و اروپایی اظهار داشت: راه‌حل افزایش کیفیت ساخت‌وساز، مقاوم‌سازی و اقتصادی نمودن پروژه‌ها در ساختمان‌سازی به روش صنعتی است.
شاهینیان با بیان اینکه در ساختمان‌سازی با کمبود مصالح و ابزار نوین روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین ساخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ما را به مقصود می‌رساند.
مدیرعامل شرکت ساختمانی ماهان خاطرنشان کرد: اکنون بعد از خسارات وارده به شهر بم در زمان زلزله لزوم تغییر روش ساخت وجود دارد.
نماینده شرکت ایتکس با بیان اینکه شرکت ایتکس بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد است، تصریح کرد: با توجه به این امر شرکت ایتکس آماده همکاری با شرکت‌های ساختمانی در ایران و سرمایه‌گذاری در کشور است.
وی افزود: با به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین علاوه ‌بر افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله بازگشت مالی تسریع شده در عین حال عمر ساختمان‌ها افزایش می‌یابد.
به گفته وی صرفه‌جویی در مصالح ساختمانی حذف هزینه‌های اضافه کاهش زمان ساخت و سهولت کار کارگران از دیگر مزایای ساختمان‌سازی به روش صنعتی است.
در ادامه مراسم هروه گوینس سفیر بلژیک با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط مستمر و پویا در زمینه فعالیت‌های اقتصادی با کشور ایران خاطر نشان کرد: در‌حال‌حاضر بیش از 80درصد GDP کشور بلژیک از محل فروش محصولات و از طریق صادرات حاصل می‌شود.
سفیر بلژیک در ایران اظهار داشت:‌ در‌حال‌حاضر شرایط عمومی کار برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم است.
وی افزود: در‌حال‌حاضر بهترین شبکه جاده‌ای و بزرگراه‌ها در کشور بلژیک وجود دارد.


عکس: احمد نادری

گوینس با بیان این که سالانه حدود ۵۰۰میلیون یورو صادرات از بلژیک به ایران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در سال ۲۰۰۵ بلژیک سیزدهمین صادرکننده به ایران بود و امیدواریم با بهبود روابط اقتصادی حجم صادرات به ایران افزایش یابد و این امر از طریق جونیت ونچر محقق می‌شود.
وی با اشاره به قدمت 100 ساله شرکت ایتکس افزود: ایتکس دومین شرکت ساختمانی در بلژیک است.
در ادامه مراسم پل وان اویان مدیر سرمایه‌گذاری خارجی ایتکس با اشاره به قدمت یک‌صد ساله ایتکس افزود: تولید و فروش مواد ساختمانی از جمله دیوار، کف، سقف و ... از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت ایتکس است.
به گفته وی، شرکت ایتکس در 5 قاره نمایندگی داشته و گردش مالی شرکت 2میلیارد یورو است.
وی افزود: ساختمان‌سازی به روش صنعتی علاوه بر تسریع فرآیند ساخت، مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش می‌دهد.