سیستان و بلوچستان آغازکننده طرح مهر است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز عملیات ساخت ۶۰هزار واحد مسکونی، این استان در اجرای طرح مسکن مهر پیش قدم شده است. دکتر «حبیب‌‌ا... دهمرده» در گفت‌وگو با «ایرنا» بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سهم سیستان و بلوچستان از طرح مسکن مهر برای سال‌جاری ۶۰هزار واحد مسکونی با شش‌هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

وی اظهار داشت: طرح مسکن مهر در شهرهای چابهار و کنارک با حضور وزیر بهداشت و درمان و در زاهدان با حضور وزیر دادگستری و کلنگ‌زنی ساخت شش‌هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

او ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی در ۳۲شهر استان ساخته می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح مسکن مهر با تشکیل تعاونی‌های مختلف کارگری، کارمندی و غیره در ۱۱شهر استان نیز تا چند روز دیگر آغاز می‌شود که زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد و به هر واحد مسکونی با زیر بنای ۷۵متر مربع ۱۴۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود. همچنین به منظور آماده‌سازی زمین نیز ۱۰میلیون ریال از سوی دولت و ۱۰میلیون ریال توسط فرد متقاضی پرداخت می‌شود.

دهمرده با اشاره به اجرای طرح آزادسازی تصرفات غیرقانونی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون اراده‌ای برای آزادسازی زمین‌های تصرف شده توسط برخی افراد سودجو وجود نداشته و به همین سبب زمین خواران به بهانه‌های مختلف و با سوء استفاده از برخی افراد اقدام به تصرف زمین‌های دولتی کرده‌اند که این قبیل افراد علاوه بر گسترش حاشیه نشینی در شهرها مشکلاتی را برای شهروندان و دستگاه‌های اجرایی به وجود آورده‌اند. او بیان کرد: نخستین اقدام از شهر چابهار آغاز شده و یک‌هزار هکتار از زمین‌های تصرفی توسط زمین‌خواران و سودجویان بازپس گرفته شد که البته در میان این افراد اشخاص نیازمندی هم وجود داشتند که پس از ساماندهی به مناطق دیگری منتقل شدند.