معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از اینکه مسائل زیست‌محیطی همچنان در پروژه آزاد راه تهران - شمال رعایت نمی‌شود گفت: در صورت ادامه بی‌توجهی به مسائل زیست‌محیطی باید این پروژه متوقف شود. دکتر حسن اصیلیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، به بازرسی کمیته نظارت از پروژه آزاد راه تهران - شمال اشاره کرد و گفت : هر ماه یک بار اعضای کمیته نظارت، از مکان پروژه بازرسی می‌کنند و تاکنون ۳ بازدید از منطقه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نتیجه بازدید و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد، مجریان طرح همچنان توجهی به مسائل زیست‌محیطی ندارند و اجرای این پروژه بدون رعایت مسائل زیست‌محیطی ادامه دارد.

اصیلیان گفت: تاکنون تذکراتی به مجریان طرح داده شده و آنان نیز قول مساعد برای رعایت مسائل زیست محیطی داده‌اند، اما باید همکاری آنان را در عمل مشاهده کنیم و منتظر عمل به وعده آنان هستیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطر نشان کرد: در صورت ادامه بی‌توجهی به مسائل زیست‌محیطی مجددا تذکراتی به وزارت راه و مجریان طرح خواهیم داد و در صورت ادامه عدم تمکین به ضوابط تعریف شده باید این پروژه تعطیل شود.