رییس مجموعه فرهنگی هنری مترو وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تغییرات مدیریتی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری و افزایش تعداد مسافران مترو ساخت خانه‌های فرهنگ مترو را به تعویق انداخته است. به گزارش ایرنا، عل‌اکبر امیری افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با راه‌اندازی خانه فرهنگ متروی هفت‌تیر قصد داشت تا تعداد خانه فرهنگ مترو در تهران را با راه‌اندازی در ایستگاه‌های شهید بهشتی، دروازه دولت، حسن‌آباد و گلبرگ افزایش دهد که تا‌کنون چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی افزود: مکان ۵۰۰متر مربعی خانه فرهنگ متروی شهیدبهشتی از سوی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه به‌ این سازمان تحویل داده شده که به محض تامین اعتبار ساخت آن آغاز می‌شود. وی ادامه داد: اما تاکنون مکان خانه‌های فرهنگ متروی دروازه دولت، حسن‌آباد و گلبرگ به سازمان تحویل داده نشده و در این خصوص هنوز تامین اعتبار نشده است.

امیری ادامه داد: اعتبار لازم برای ساخت خانه‌های فرهنگ مترو متفاوت است، ساخت خانه فرهنگ متروی شهید بهشتی با ۵۰۰متر وسعت بیشتر از ساخت خانه‌های فرهنگ متروی ۶۰متری هزینه در بر دارد. رییس مجموعه فرهنگی هنری مترو وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت‌: از آن جایی که مترو روزانه میزبان هزاران مسافر است و بیش از یک‌میلیون سفر شهری از طریق این

وسیله نقلیه صورت می‌گیرد، خانه فرهنگ مترو بهترین مکان برای ارائه آثار فرهنگی است.