کمبود بنزین نظارت بر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی را متوقف کرد

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران از توقف کلیه خودروهای تخصصی نظارت بر جمع‌آوری خاک و نخاله‌های ساختمانی به خاطر کمبود بنزین خبر داد. پورسخی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با اشاره به این که سهمیه بنزین این خودروها همچون خودروهای شخصی روزانه سه لیتر تعیین شده است، افزود: این در حالی‌ است که خودروهای تخصصی نظارت بر جمع‌آوری خاک و نخاله‌های ساختمانی، شبانه‌روز و در سه شفیت فعالیت می‌کنند و با این سهمیه اندک نمی‌توانند ماموریت خود را انجام دهند و در روزهای اخیر به دلیل پایان میزان سهمیه سوخت، متوقف شده‌اند.

وی افزود: روزانه ۳۵‌هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در تهران تولید می‌شود و در صورت نبود کنترل و نظارت سازمان بازیافت، این نخاله‌ها به طور غیرمجاز در معابر شهر پخش می‌شوند که این وضعیت در روزهای اخیر در برخی از مناطق شهر تهران رخ داد.

وی افزود: به دلیل توقف این خودروها در روزهای اخیر شاهد تجمع خاک و نخاله در سطح شهر تهران بوده‌ایم که سازمان بازیافت در این شرایط با نصب بنر در مناطق مختلف، اقدام به معرفی آژانس‌های جمع‌آوری خاک و نخاله‌های مجاز کرده و از مردم تقاضا کرده تا برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، با این آژانس‌ها تماس بگیرند.

پورسخی اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم با آژانس‌ها و کامیون‌های مجاز جهت جمع‌آوری خاک و نخاله‌های ساختمانی اقدام کنند تا مشکلات سوخت خودروهای نظارت سازمان بازیافت حل شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران یادآور شد: درخواست تجدیدنظر و افزایش سهمیه خودروهای تخصصی نظارت بر کنترل خاک و نخاله‌های ساختمانی به صورت سازمانی از طریق شهرداری تهران ارائه شده که امیدواریم مسوولان هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مشکل رسیدگی کنند، در غیر این صورت جمع‌آوری خاک و نخاله‌های ساختمانی در تهران با مشکلات جدی مواجه می‌شود.