مدیرکل راه و ترابری استان گیلان از احداث اولین بزرگراه ساحلی در گیلان خبر داد. مهندس صادقی شهرستانی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: این بزرگراه ساحلی که در محور حسن رود، زیباکنار، کیاشهر، چمخاله و رودسر احداث خواهد شد، نقش مهمی در رفع معضل ترافیک رشت - انزلی و برعکس در آستانه و رودسر خواهد داشت.

وی افزود: اعتبار ساخت این محور که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، از طریق اعتبارت ملی وزارت راه و ترابری که در سفر هیات دولت به گیلان تصویب شد، تامین می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: اعتبار ساخت قطعه اول آن حدود ۸۰میلیارد ریال برآورد شده است و اعتبار ادامه مسیر که در دست مطالعه قرار دارد، پس از تکمیل برآورد هزینه آن مشخص و انجام می‌شود.

وی گفت: احداث بزرگراه رشت - انزلی و انزلی به رضوانشهر، پونل به تالش و تالش به آستارا هم شروع شده که ۴۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تاکید هیات دولت قرار شده تا این پروژه طی دو سال به اتمام برسد.

مدیرکل راه و ترابری استان گیلان افزود: عملیات تکمیل بزرگراه پونل به سمت آستارا به طول ۱۰۰ کیلومتر تا پایان سال ۸۷ و محور

فومن- شفت سراوان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی یادآورشد: راه ارتباطی فرعی مسیر کلاچای، رحیم‌آباد به استان قزوین، نیز در آینده به راه توریستی تبدیل خواهد شد.

راه سیاهکل - سنگر به پلیس راه سراوان و ادامه آن به سیاهکل - لاهیجان و بزرگراه رودسر- رشت مسیر خوبی برای توزیع ترافیک در استان خواهد بود. وی گفت: تولید سالیانه رو به رشد خودرو در داخل و خارج از کشور متناسب با افزایش شبکه راه‌ها نیست و از سوی دیگر افزایش سرعت در راه‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان، زمان‌بر نیز است.

صادقی افزود: احداث یک کیلومتر راه و بزرگراه به ترتیب بالغ بر ۸ و ۱۲میلیارد ریال هزینه دارد که این میزان اعتبار، هزینه سنگینی بر بودجه عمران کشور وارد می‌کند.