یک کارشناس مسکن و شهرسازی گفت:‌ افزایش بی رویه قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر و کاهش توان مالی مردم موجب افزایش قیمت اجاره مسکن شده است. یک کارشناس مسکن وشهرسازی درگفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد افزایش قیمت اجاره بهای‌ مسکن ‌گفت:‌ همزمان با افزایش کاذب و بی‌رویه قیمت مسکن از اواخر سال گذشته و ادامه این روند درسال جاری،‌ متقاضیان مسکن به دلیل نداشتن توان مالی مناسب مجبور شدند به سمت اجاره مسکن رو آورند که در نتیجه این افزایش تقاضا، موجب بالا رفتن قیمت اجاره بها ‌شده است.

به گفته ایرج صادقی ‌متاسفانه به دلیل متناسب نبودن عرضه درمقابل تقاضا و عدم پاسخگویی بازار به کالای مورد نیاز مردم (مسکن) ‌قیمت اجاره و رهن افزایش یافته که این امرموجب سوءاستفاده بیشتر سودجویان شده است.

وی با اشاره به دوره‌ای بودن رکود ورونق در بازارمسکن،‌ تصریح کرد:‌ درطول ۱۵ سال گذشته همواره بازارمسکن دچار رونق ورکود بوده که این دوره‌ها گاه تا دو سال نیزبه طول می‌انجامیده است، اما در شرایط فعلی رکود فعلی حاکم بر بازار مسکن طولانی‌تر شده است. صادقی با تاکید براینکه بحران موجود در بازار مسکن بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می‌شود،‌ تاکید کرد:‌ ‌امید است که این بار مسوولان و دستگاه‌های مرتبط بحران موجود را جدی گرفته ونسبت به اجرای برنامه‌های لازم اقدام کنند.

وی، مجموعه سیاست‌های بخش مسکن را در سال‌های اخیر موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان دانست و گفت:‌ این امر باعث شده که تقاضای موثری برای تهیه مسکن وجود نداشته باشد، به طوری‌که روز به روز شاهد تبدیل تقاضای بالقوه به جای تقاضای بالفعل هستیم.