مدیر کل تعاون کردستان گفت: هم اکنون ۴‌هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن در این استان در دست احداث است. «امیر میمنت آبادی» در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: این واحدهای مسکونی توسط ۴۰ تعاونی مسکن برای اقشار مختلف مردم در سطح استان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث این واحدها از سال گذشته آغاز شده، گفت: تا پایان امسال از این چهار‌هزار واحد ۸۰۰ واحد واگذار می‌شود. وی گفت: در سال‌های اخیر تعاونی‌های مسکن اگرچه با مشکلاتی در احداث مسکن مواجه بودند، اما در تامین مسکن مورد نیاز مردم مثبت عمل کردند.

وی همچنین از آغاز مراحل اجرایی ۲۰۰واحد مسکونی جدید توسط تعاونی‌های مسکن خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی نیز در آینده نزدیک واگذار می‌شود. وی با اشاره به تلاش دولت در جهت رفع مشکلات مربوط به بخش مسکن در کشور گفت: دولت با اختصاص اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز در جهت رفع مشکلات مربوط به بخش مسکن می‌کوشد.

وی از تعهد سازمان مسکن و شهرسازی کردستان برای واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی به ۲۷هزار و ۲۰۰نفر از واجدین شرایط در استان گفت: افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند با تشکیل تعاونی مسکن نسبت به احداث واحد مسکونی اقدام کنند. وی از متقاضیان احداث مسکن در قالب تعاونی‌های مسکن درخواست کرد که با آگاهی و شناخت کامل از نحوه تشکیل تعاونی و مراحل احداث واحدهای مسکونی نسبت به تشکیل تعاونی مسکن اقدام کنند.

میمنت آبادی همچنین از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط درخواست کرد، در طرح ضربتی احداث واحدهای مسکونی با تعاونی‌های مسکن همکاری کنند.