گروه مسکن- حفاظت از محیط‌زیست از مطالبات درجه یک شهروندان تهرانی است که متاسفانه به دلیل نبود مدیریت واحد و نظام‌های کارآمد در همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محیط زیست، به این اصل کمتر توجه شده است. دکتر معصومه ابتکار، رییس کمیته محیط‌زیست شورای‌اسلامی شهر تهران، در اولین نشست کمیته محیط‌زیست با بیان این مطلب گفت: از مهم‌ترین معضلات تهران فقدان مدیریت واحد و نظام‌های کارآمد و موثر است، البته همگرایی دستگاه‌های اجرایی امر محالی نیست.

وی با اشاره به تجربه موفق در کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوای تهران، گفت: برای کاهش آلودگی هوا ۱۵ دستگاه اجرایی نقش داشتند که به خوبی توانستیم با همگرایی و هماهنگی، مناسبات اجرایی بین این دستگاه‌ها را به وجود آوریم. بنابراین در کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز نیازمند برنامه و همگرایی بین دستگاه‌های مختلف و دخیل در این امر هستیم.

وی تاکید کرد: کمیته محیط‌زیست در شورای شهر در نظر دارد با همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مجلس شورای اسلامی و فراکسیون اصل ۵۰، شهرداری تهران و تشکل‌های غیردولتی که همراه و همیار محیط‌زیست هستند و نیز استادان و متخصصان این امر، تحول نوینی در محیط‌زیست شهری و انسانی تهران ایجاد کند.