وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: به استناد ماده ۹ قانون جامع حمایت از حقوق توانجویان مصوب مجلس شورای اسلامی، این وزارتخانه حداقل ۱۰درصد از واحدهای مسکونی احداثی اجاره‌ای و ارزان قیمت را به این قشر اختصاص می‌دهد. به گزارش ایرنا، محمد سعیدی‌کیا در پاسخ به سوال محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، در خصوص اقدامات وزارت مسکن و شهرسازی برای توانجویان، گفت: در این راستا توانجویان نیازمند و فاقد مسکن با معرفی سازمان بهزیستی می‌توانند صاحب مسکن شوند.

سعیدی‌کیا افزود: با ارسال بخش‌نامه‌ها و انجام مکاتبات متعدد با سازمان‌های مسکن و شهرسازی استان‌ها، اعمال اجرای قانون مذکور در کلیه واگذاری‌ها و هرگونه همکاری با سازمان‌های بهزیستی تاکید شده است.

وی، همچنین از واگذاری زمین در چارچوب قراردادهای منعقده بین سازمان ملی زمین و مسکن با انجمن خیرین مسکن‌ساز در ارتباط با تبصره دو ذیل ماده ۹ به این افراد خبر داده است.

سعیدی‌کیا اضافه کرد: در این راستا تاکنون یک هزار و ۱۴۷واحد مسکونی به افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز گروه‌های خاص از قبیل نابینایان، توانجویان جسمی و حرکتی واگذار شده و ۵۱۷واحد نیز در شرف واگذاری است.