سهمیه‌بندی بنزین بسیاری از ساکنان شمال را که عمدتا تعدادی از اتاق‌های و یا ویلاهای خود را در تابستان اجاره می‌دادند، متضرر کرده است. احمد.س، در تماس با گروه مسکن دنیای اقتصاد بااعلام این مطلب افزود: بخشی از درآمد اغلب ساکنان نواحی شمال کشور به‌خصوص از راه به اجاره گذاشتن ویلاها، سوئیت و یا اتاق‌ها و منازل آنها تامین می‌شود اما با تصمیم دولت برای سهمیه‌بندی بنزین، بسیاری از ما از این منبع درآمدی محروم‌ شده و تامین نیازهای اقتصادی مان با مشکل مواجه شده است. وی با بیان اینکه در تابستان امسال قیمت اجاره ویلا و سوئیت تا ۵۰درصد کاهش یافته است، از دولت خواست تدابیری در این زمینه اتخاذ کند تا حداقل تسهیلات رفاهی برای سفر مردم از سایر نقاط کشور به استان‌های شمالی افزایش یابد.

وی همچنین یادآور شد: از زمان سهمیه‌بندی بنزین، میزان ساخت‌وساز هم در این مناطق کاهش یافته به گونه‌ای که اغلب ساکنان منتظر تصمیمات دولت در رابطه با افزایش سهمیه‌بندی بنزین هستند.

این خواننده روزنامه دنیای اقتصاد گفت: در بابلسر اجاره یک سوئیت با متراژ ۷۰ مترمربع در حال حاضر شبی ۱۸ هزار تومان است. اما اجاره همین سوئیت تابستان سال گذشته حدود ۴۰ هزار تومان بود.