گروه مسکن- شهردار تهران از افتتاح تونل توحید تا ۸۲۰ روز دیگر خبر داد. محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ۷ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ کار طراحی و اجرای این پروژه همزمان در حال اجرا است،‌ اما نباید این موضوع را فراموش کرد که ممکن است، تغییراتی در طول انجام یک پروژه رخ دهد، ولی من به مردم تهران متعهد هستم که در زمان مقرر پروژه میدان توحید افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۸۰ ایستگاه‌ آتش‌نشانی در تهران افزود:‌ برای اینکه بتوانیم به نیازهای شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهیم، باید ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر در تهران ساخته شود. وی با اشاره به اینکه در آتش‌نشانی بخش پیشگیری مهم‌تر از صحنه‌های عملیاتی است، افزود: سازمان آتش‌نشانی امروز مکلف است به شهروندان اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی خوبی در زمینه پیشگیری از حریق و حادثه دهد.

به گفته شهردار تهران‌، ساختمان‌های جدیدی که برای آتش‌نشانی در‌حال‌حاضر احداث می‌شود، بسیار ایمن و استاندارد است. قالیباف با اشاره به اینکه بازار تهران یکی از اماکن تاریخی شهر محسوب می‌شود، گفت: برای بحث ایمنی بازار باید تدبیری اندیشیده شود، این در حالی است که تاکنون کارهای خوبی از سوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این زمینه صورت گرفته و تجهیزات دستی مناسبی هم بدین منظور تهیه شده، البته قصد ندارم، وضع شلوغ امروز بازار را تایید کنم، بلکه این موضوع باید ساماندهی شود. وی با اشاره به بخش‌های حاشیه‌ای شهر که خارج از محدوده و حریم تهران است، گفت: این حوالی را نباید تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی قرار دهیم، اما در صورتیکه حادثه‌ای خاص در این مناطق رخ دهد و مدیریت محلی آنجا توان مقابله با آن را نداشته باشد، سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران این کار را انجام می‌دهد‌، چرا که وظیفه انسانی و قانونی ما اقتضا می‌کند که این کار را انجام دهیم.