آزادسازی، تملک و قطعه بندی مسیر آزاد راه اصفهان - شیراز در شهرستان آباده فارس آغاز شد. مدیرکل ساخت آزادراه‌های کشور در این مراسم گفت:طبق برنامه چهارم توسعه ۱۴ آزاد راه در کشور در حال احداث است که یکی از آنها آزاد راه اصفهان - شیراز است.

محمدرضا منتظری افزود: محور موجود ۴۸۰کیلومتر است که با احداث آن مسیر اصفهان به شیراز ۱۵۰کیلومتر کوتاهتر می‌شود.

وی بیان کرد در سال ۸۴ که سال اول برنامه چهارم بود، موافقتنامه این پروژه امضا شد و خردادماه سال گذشته برنامه تکمیل آزاد راه منعقد شد که هم‌اکنون مشاور در حال تکمیل و مطالعه است. مدیرکل ساختمان آزادراه‌های کشور بیان کرد: حدودیک ماه‌قبل قرارداد کارهای ژئوتکنیک آزاد راه برای مطالعه پل‌ها و تونل‌ها منعقد شده که هزینه آن حدود هفت‌میلیون تومان است.

منتظری افزود: میزان اعتبار آزادراه ‌اصفهان- شیراز به دلیل داشتن ۲۲کیلومتر تونل و پنج کیلومتر پل‌های بزرگ حدود ۹۰۰میلیارد تومان است که ۵۰درصد آن توسط دولت و ۵۰درصد دیگر توسط بخش‌خصوصی تامین می‌شود. وی بیان کرد: دولت امسال ۵۰میلیارد تومان اوراق‌مشارکت را به ‌این پروژه اختصاص داده که انتظار می‌رود با شروع عملیات قطعه‌بندی که انجام شد و تصرف اراضی که از دو ماه پیش آغاز شده و تا امروز ۳۰۰میلیون تومان آماده پرداخت است، به‌تدریج کار پروژه را به مرحله‌ای برساند که پیمانکار مشکلی برای تصرف اراضی و کارهای دیگر که باعث طولانی شدن این پروژه می‌شود، نداشته باشد.

مدیرکل ساختمان آزادراه‌های کشور گفت: کار آزادسازی و تملک اراضی به صورت همزمان آغاز شد و در شهریور یا مهرماه امسال با اجازه بانک مرکزی اوراق مشارکت آن را که دولت در سفر استانی تصویب کرده منتشر و همزمان کار عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد. منتظری اظهار داشت: این آزاد راه به صورت چهار خطه ساخته خواهد شد که از مناطق کوهستانی و سخت گذر عبور می‌کند و در طول مسیر مجتمع‌های خدماتی رفاهی ساخته خواهد شد و مدت ساخت آن بین چهار تا پنج سال است.