رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: ۴۰ ویلا و مجتمع دولتی در سواحل این استان در سه روز پایانی هر هفته در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. رحمت عباس نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص آزاد سازی سواحل، افزود: در حال حاضر این امر به شدت در حال پیگیری است و آمارگیری دقیق در ارتباط با میزان اشغال و آزادی سواحل توسط تیمی‌از کارشناسان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از سواحل آزاد است و بخشی نیز که در اختیار دستگاه‌های مختلف است بزودی آزادسازی خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تاکید کرد: ویلاهایی که براساس مصوبه دولت باید در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد بخشی از طرح آزاد‌سازی است.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه ۷۰ ویلا و مجتمع دولتی در استان مازندران قرار دارد که شرایط ۴۰ مجتمع توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است که از این پس سه روز پایانی هفته، این ویلاها در اختیار عموم مردم و روزهای دیگر نیز در اختیار کارمندان دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

عباس نژاد گفت: برخی از مدیران این ویلاها ادعا کردند که مشمول ماده ۱۶۳ قانون برنامه چهارم مبنی بر اینکه از محل بودجه دولتی ساخته نشده‌اند، می‌شوند به همین دلیل به آنها مهلت داده‌ایم که هرچه سریع‌تر دلایل و مستندات خود را به سازمان ابلاغ کنند در غیر این صورت باید طرح در مورد آنان نیز اجرایی شود.

وی افزود: براساس مصوبه اخیر هیات وزیران، ارگان‌هایی مانند ارتش و سازمان بنادر و کشتیرانی مشمول این طرح قرار نمی‌گیرند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: نرخ‌گذاری برروی این ویلاها براساس مصوبه سازمان و همانند دیگر مراکز صورت خواهد گرفت و البته نرخ‌گذاری‌ها در راستای اهداف ارزان‌سازی سفر بوده و قیمت‌ها کمتر از مراکز مشابه خواهد بود. همچنین از سوی سازمان، نظارت کاملی بر مدیریت و نحوه ارائه خدمات در این مجتمع‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری این طرح به طور موقت اجرا می‌شود و از سال آینده با برنامه‌ریزی دقیق به سمتی حرکت خواهیم کرد که مدیریت این مراکز را به بخش خصوصی واگذار کنیم.