دولت درصدد رفع مشکل مسکن است

مدیرکل اداره تعاون خراسان رضوی گفت: عزم دولت نهم به منظور تامین واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن طی امسال، جدی است. حسن قاسمی علی‌آبادی در جمع خبرنگاران افزود: دولت امسال قصد دارد با ایجاد نهضت خانه‌سازی مشکل افراد فاقد مسکن را در قالب تعاونی‌های مسکن رفع کند.

به گزارش «ایرنا»، وی گفت: در این راستا و طبق دستورالعمل دولت، از مجموع ۵/۱میلیون واحد مسکونی در سطح کشور، ۱۲۲هزار واحد در قالب تعاونی‌های مسکن استان خراسان رضوی ساخته می‌شود که از این مقدار ۸۵هزار واحد با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی و اداره‌کل تعاون در شهرهای بالای ۱۲هزار نفر جمعیت و بقیه در روستاها و شهرهای زیر ۱۲هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن استان ساخته می‌شود که در این ارتباط قیمت زمین از نرخ اولیه ساخت واحدهای مسکونی یا سبد هزینه مسکن حذف و به صورت اجاره ۹۹ساله از افراد متقاضی یا مالکان این واحدها دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساخت این واحدها که به صورت آپارتمان ۷۵متری در شهرک‌های اقماری شهرستان‌های مختلف استان ساخته می‌شوند، ابتدا ۶۰میلیون ریال از افراد متقاضی واجد شرایط اخذ و بقیه بطور اقساط دریافت می‌شود.

او گفت: اداره کل تعاون مسوولیت نظارت و ساماندهی متقاضیان، این واحدهای مسکونی را در قالب تعاونی‌های مسکن به عهده دارد و تامین زمین مورد نیاز آنها بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی است که هم‌اینک سازمان مسکن و شهرسازی در حال تامین زمین مورد نیاز ساخت این واحدها است و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی موظف شدند زمین‌های مازاد خود را به این منظور به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی کنند.

وی همچنین گفت: هم‌اینک ۴۷۸شرکت تعاونی مسکن با ۷۱هزار و ۸۷۳نفر عضو در استان خراسان رضوی فعال هستند.