تونل مترو در چهارباغ عباسی متوقف شد

به‌دنبال انتشار برخی شایعه‌ها درباره عبور تونل مترو از زیر خیابان چهارباغ عباسی، رییس شورای شهر اصفهان گفت: تونل مترو هنوز در ایستگاه میدان امام حسین (ع) ـ ابتدای چهارباغ عباسی ـ متوقف است، اما عبور آن از غرب چهارباغ قطعی شده است. عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با «ایسنا»،‌ اظهار داشت:‌ متروی اصفهان که پس از بحث‌های مختلف درباره مسیر چهارباغ و شمس‌آبادی مقرر شده است که از زیر خیابان چهارباغ عباسی عبور نکند، در آخرین مطالعات کارشناسان مترو از غرب چهارباغ عباسی بین شمس‌آبادی و چهارباغ عبور خواهد کرد.

وی درباره فاصله عبور تونل مترو از کف چهارباغ، بیان کرد: ‌کارشناسان هنوز درحال مطالعه‌اند و در این‌باره مسیریابی می‌کنند.

سعید بکتاش، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، نیز در این‌باره به «ایسنا»، گفت:‌ کارشناسان مترو باید هرگونه مطالعه و تحقیق را درباره عبور مترو از مسیر چهارباغ لحاظ کنند و هنوز ساخت تونل مترو در این مسیر در مرحله مطالعه است.

وی امکان عبور مترو را از زیر چهارباغ عباسی در هر صورت منتفی دانست و افزود: ‌حرکت مترو کاملا علمی است و یک کار بسیار مهمی به‌شمار می‌رود و حتما مسوولان مترو باید یکسری مطالعات را که برای کارشناسان میراث فرهنگی مهم‌است، از جمله باستان‌ شناسی و دینامیک سازه‌ها در اختیار ما قرار دهند.

او اضافه کرد: تا پیش از این‌که پاسخ مطالعات درباره مترو در مسیر چهارباغ نیاید، ‌ادامه ساخت تونل در این مسیر ممکن نخواهد بود.