«محمد سعیدی‌کیا» وزیر مسکن و شهرسازی ایران در صدر هیاتی برای شرکت در اجلاس کمیته پیگیری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه، وارد دمشق شد. به گزارش «ایرنا»، وزیر مسکن و شهرسازی ایران و هیات همراه در فرودگاه بین‌المللی دمشق مورد استقبال «عامر حسنی لطفی» وزیر اقتصاد سوریه و «محمدحسن اختری»، سفیر‌ایران در این کشور قرار گرفتند.

«محمدمهدی زاهدی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «موسی برزگری» معاون وزیر مسکن و شهرسازی و شماری از مدیران سازمان‌ها و موسسات دولتی و شرکت های خصوصی فعال در سوریه، سعیدی‌کیا را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر مسکن و شهرسازی ایران که رییس ایرانی کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه به شمار می‌رود، در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران ، مناسبات تهران - دمشق را «برجسته» و «مستحکم» نامید.

سعیدی‌کیا گفت که در این سفر، فعالیت‌ها و طرح‌های در دست اجرای شرکت‌های ایرانی فعال در سوریه پیگیری و چشم‌انداز همکاری در عرصه‌های جدید میان دو کشور بررسی خواهد شد.

وی همچنین گفت که از مراحل نهایی پروژه احداث کارخانه سیمان که پیمانکاران ایرانی در دست اجرا دارند، دیدن خواهد کرد.

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه در نشست‌های کمیته فنی، شماری دیگر از طرح‌های در دست اقدام شرکت‌های ایرانی در سوریه، از جمله در زمینه برق و اصلاح زمین‌های کشاورزی بررسی خواهد شد.

در این اجلاس که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، طرح‌های مشترک و رسیدگی به مشکلات فرا راه اجرای آنها، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.