بخش ساختمان و مسکن یکی از سودمندترین سرمایه‌گذاری‌ها در گرجستان در عرض چند سال گذشته بوده و ۶۰ الی ۷۰‌درصد از کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به این بخش اختصاص یافته است. به گزارش «ایسنا»، در آسیای میانه، قیمت زمین و مسکن در شهر و حاشیه آن از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

بنابر گزارش هفته نامه جورجین تایمز، شرکت‌های کره‌ای، آمریکایی، اسرائیلی و چینی در بخش مسکن گرجستان فعال هستند.

در بازار هتلداری گرجستان نیز شرکت‌های معروف بین‌المللی از جمله ماریوت، کورت یارد، شرایتون، رادیسون، هیلتون، کمپینسکی، اینترنشنال کانتیننتال و هیات فعال هستند.

بخش ساختمان از جمله ساخت جاده، مسکن، فرودگاه، هتل و سایر سازه‌های مرتبط با ساختمان در سال‌های اخیر و پس از ایجاد ثبات در گرجستان از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده و رقابت شرکت‌ها برای دستیابی به بخش‌های مذکور شدیدتر شده است. ارزش افزوده بخش ساختمان از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۴ حدود ۵/۴برابر افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۴ سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان حدود ۳۶۲‌میلیون دلار بوده است. در سال ۲۰۰۵ ارزش فعالیت‌های انجام شده در بخش ساختمان ۶۰۳‌میلیون دلار بوده است.

سازمان‌های بین‌المللی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های ساختمان، هتلداری، خرید استراحتگاه و تفریح‌گاه‌های بازمانده از شوروی سابق و بازسازی آنها برای استفاده توریستی، سرمایه‌گذاری برای خرید دریاچه‌ها و منابع طبیعی این کشور برای تولید محصولات کشاورزی و دامی و آبی به ویژه پرورش انواع آبزیان، حضور در غرب این کشور در کنار دریای سیاه در بخش‌های مختلف ساختمانی، فروشگاهی و توریستی و حضور در بخش فرآوری محصولات کشاورزی را مثبت ارزیابی می‌کنند.