امسال نزدیک به شش هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در پنج شهر آذربایجان غربی احداث می‌شود. به گزارش ایسنا، در جلسه شورای تامین مسکن اقشار کم درآمد آذربایجان غربی که با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و انبوه‌سازان مسکن استان تشکیل شد، اعضای کار گروه با احداث پنج هزار و ۸۸۰ واحد مسکونی ارزان برای گروه‌های کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه در شهرهای سردشت، نقده، پیرانشهر، ماکو و سلماس موافقت کردند.

بر همین اساس یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی درسلماس، یک هزار و ۴۷۳ واحد در نقده، یک هزار و ۱۶۷ واحد در پیرانشهر، ۸۵۴ واحد در ماکو و ۷۵۶ واحد در سردشت در ۶۵ هکتار از زمین‌های در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی احداث خواهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، افزون بر ۷۵۰میلیارد ریال برای احداث این مجتمع‌ها به صورت تسهیلات بانکی کم بهره اختصاص یابد.

در ادامه همچنین سازمان مسکن و شهرسازی استان موظف شد، نقشه مکان‌های تعیین شده برای ساخت این واحدها به شرکت‌های خدمات رسان دولتی برای انجام مطالعات توسعه شبکه خدماتی از قبیل آب و فاضلاب، برق، تلفن و گاز را ارائه ‌دهد.

همچنین در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی در خردادماه ساخت بیش از ۳۴هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم استان در پنج شهر ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد و میاندوآب به تصویب رسید.