بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی سینمایی کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود
گروه مسکن - سمیه فراهانی: با ساخت بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی سینمایی کشور در پارک ملت، تهران در آینده‌ای نزدیک میزبان جشنواره‌های بزرگ فرهنگی بین‌المللی می‌شود.

نمایی از مرکز فرهنگی سینمایی پارک ملت در حین انجام عملیات ساخت
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد با بیان این مطلب گفت: با اتمام این پروژه تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی سینمایی کشور آغاز می‌شود.
مهندس اکبر تشکری‌نیا با اشاره به جزئیات این مرکز فرهنگی سینمایی گفت: این مجموعه در زیربنایی بالغ‌بر 15هزار و 260مترمربع در 5 طبقه و در زمینی به وسعت شش هزار مترمربع به صورت قوسی‌شکل در حال ساخت است که 52درصد عملیات احداث آن به پایان رسیده است.
وی افزود: ارتفاع کل این مجموعه ۴۰متر و ارتفاع ساختمان ۲۰متر است که کاملا به سطح شهر مسلط است و به دلیل نمای کاملا شیشه‌ای، می‌توان آن را یکی از زیباترین مجتمع‌های فرهنگی سینمایی کشور دانست.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به امکانات این مرکز افزود: این مجتمع علاوه ‌بر فضاهای جنبی و تاسیساتی، چهار سالن سینما دارد که به صورت قرینه، دو سالن در بالای مجموعه و دو سالن در زیرزمین قرار گرفته و هر کدام با سالن‌های انتظار جداگانه، قابلیت پخش فیلم‌های مختلف را برای بازدید تماشاگران دارند و این سالن‌ها در مجموع میزبان یک هزار و 150نفر تماشاگر هستند.
وی با اشاره به تجهیزات این مجتمع افزود: تجهیزات این مرکز بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا است و جدیدترین و روزآمدترین امکانات فنی پخش فیلم و سیستم‌های صدا و تصویر برای آن در نظر گرفته شده است و حتی در خصوص صندلی‌ها نیز سعی شده است از صندلی‌هایی که با استانداردهای طبی مطابقت دارد استفاده شود. همچنین فضاهایی شامل گالری، مرکز علمی، مهد کودک و محل عرضه محصولات فرهنگی پیش‌بینی شده است.
تشکری‌نیا با اشاره به معماری این بنا گفت: معماری این مجموعه از دو جهت با معماری ایرانی تناسب دارد. هماهنگی کامل میان عزم و محتوا در محیط پروژه به گونه‌ای که هر یک از دو مبحث فوق در عین استقلال و کارایی درونی از وحدت و یکپارچگی بیرونی برخوردار هستند. همچنین فضای خالی مرکزی که در معماری ایرانی سازمان‌دهنده عناصر شکل‌دهنده مجموعه است و معمولا به صورت حیاط مرکزی در طرح دیده می‌شود، در مقطع این پروژه در نظر گرفته شده است.
نمایی از مرکز فرهنگی سینمایی پارک ملت پس از بهره‌برداری