مدیر پایگاه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهر تاریخی بیرجند گفت: عملیات مرمتی و بهسازی بافت قدیمی و تاریخی این شهر آغاز شد. حسن رمضانی در گفت‌و‌گو با «ایرنا»، گفت: آغاز این عملیات با اعتبار ۶۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است که این اعتبارات در دو بخش مرمت جداره‌ها و تامین سیستم روشنایی معابر توسط پایگاه شهر تاریخی بیرجند با نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هزینه می‌شود. همچنین اعتبار پیشنهادی امسال این پایگاه برای ادامه عملیات مرمتی بافت تاریخی شهر بیرجند هفت میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: بافت قدیمی شهر بیرجند یکی از مستعدترین و غنی‌ترین بافت‌های تاریخی و در ردیف ۱۰بافت عمده تاریخی کشور قرار دارد که این بافت قدیمی طی سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی و بی‌مهری مسوولان و ساکنان بافت قرار گرفته و دچار تخریب‌ها و آسیب فراوانی شده است.

وی اضافه کرد: بهسازی و مرمت این بافت قدیمی در چند سال اخیر جزو سرفصل‌های اصلی و مهم کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بوده که فعالیت‌های سازنده‌ای نیز در این زمینه انجام شده است.