گروه مسکن - طرح آرام‌سازی میدان گرگان «یادبود شهید سرتیپ نامجو» با هدف زیبا‌سازی و بهبود محیط شهری و با رویکرد محله‌ای اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، علی نظری با اعلام این خبر گفت: طراحی این پروژه از سوی سازمان زیبا‌سازی شهر تهران انجام شده و معاونت امور شهری و فضای سبز (اداره زیبا‌سازی منطقه) آن را اجرا کرده است.

رییس سازمان زیبا‌سازی منطقه ۷ در ادامه اعلام کرد: پنج سکوی سنگی احداث شده در این آبنما به عنوان محلی برای نشستن و گفتمان شهروندان تعبیه شده است.

نظری درباره محوطه‌سازی آن افزود: این طرح شامل پیاده رو‌سازی، بهسازی و کف‌سازی اطراف میدان از نوع تایل بتنی به رنگ‌های خاکستری و قرمز به متراژ تقریبی ۶۵۰‌مترمربع و اجرای سنگفرش جزیره مرکزی میدان به متراژ ۵۳۰‌مترمربع از انواع سنگ‌های تراورتن تیشه‌ای و گرانیت است که استفاده از این نوع کفسازی به دلیل زیبایی، مقاومت و حفظ ایمنی تردد عابران در نظر گرفته شده است.

رییس زیبا‌سازی شهرداری منطقه ۷ با اشاره به طراحی ویژه و پلکانی مارپیچ این طرح گفت: در محور مرکزی، المان ویژه‌ای از نوع فلزی و دایره‌ای شکل اجرا شده که دارای پلکان مارپیچ با نوعی تفکر خاص و رو به آسمان و الهی گونه در آن تداعی می‌شود.