وزیر مسکن و شهرسازی از اعطای تسهیلات بانکی برای مسکن تاسقف ۱۵۰میلیون ریال برای متقاضیان مسکن خبر داد. محمد سعیدی‌کیا در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مبلغ ۱۰‌میلیون ریال این وام درمرحله آماده‌سازی و بقیه درمراحل ساخت و ساز پرداخت خواهد شد.

وی، تامین زمین مورد نیاز برای ساخت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی در کشور را ازسیاست‌های این وزارتخانه در سال جاری اعلام کرد وگفت: این واحدها با همکاری وزارت تعاون احداث و بااولویت به اقشارکم درآمد و اعضای فاقد مسکن تعاونی‌ها واگذارخواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: با تصویب لایحه بودجه در مجلس و تصویب آیین‌نامه آن در هیات دولت، بستر لازم برای انجام ماموریت‌های این وزارتخانه فراهم شده است.

سعیدی‌کیا در سفر به شهرستان بناب در جنوب استان آذربایجان شرقی ازمراحل ساخت و پیشرفت مجتمع ورزشی سه هزار نفری، بیمارستان ۶۴تختخوابی و شهرک مسکونی ۲۵هزارنفری ولی‌عصر (عج) این شهرستان دیدن کرد.

در بازدید وزیر مسکن و شهرسازی از طرح‌های مزبور اعلام شد باوجود گذشت ۱۴سال از کلنگ زنی شهرک مسکونی حضرت ولی‌عصر (عج) بناب تاکنون عملیات ساخت آن شروع نشده بود.

سعیدی کیا همچنین گفت: مجتمع ورزشی بناب از نظر این وزارتخانه آماده تحویل است و باید بدون تاخیر مورد استفاده قرار گیرد. وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در این بازدید علت تاخیر در بهره‌برداری از بیمارستان ۶۴تختخوابی بناب را که قرار بود یک سال قبل به بهره‌برداری برسد، کمبود اعتبار اعلام کرد و اظهارداشت: تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار تا چهارماه آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.