همایش ارتقای کیفی صنعت ساختمان با حضور کارشناسان مسکن و انبوه‌سازان استان گلستان در تالار اجتماعات فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد. به گزارش «ایلنا»، ماشاء‌ا... عظیمی، فرماندار گرگان در این همایش گفت: گرگان و گلستان جزو استان‌‏های حادثه‌خیز و زلزله‌خیز کشور است که در آن ضرورت توسعه مقاوم‌سازی، بیش از پیش احساس می‌شود.

عظیمی افزود: استفاده از مصالح مرغوب، رتبه‌بندی انبوه‌سازان و جلب اعتماد مردم و مشارکت آنان نیز، از دیگر ضرورت‌‏های این بخش است. وی تصریح کرد: ورود بخش خصوصی در امر ساخت و ساز مسکن و حمایت تسهیلاتی دولت از این بخش تا حد زیادی در امنیت بازار مسکن و کاهش گرانی موثر است. فرماندار گرگان، همچنین بر استفاده از سازه‌های سبک و مقاوم در ساخت بناها توسط انبوه‌سازان، تاکید کرد.در ادامه محمد سلماسی، رییس هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور نیز در این همایش بر ساخت مسکن خوب و مقاوم توسط انبوه‌سازان و کارشناسان ساختمان تاکید کرد و اظهارداشت: انجمن انبوه‌سازان در ۳۰ استان کشور با پنج هزار عضو، فعال است.

وی، با اشاره به اهمیت حمایت از انبوه‌سازان، اعلام کرد: با اجرای یک طرح انبوه‌سازی در کشور، دو هزار شغل تولید و ۱۴۰ صنعت وابسته فعال می‌شود.

همچنین، علی کرامتی، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان گلستان نیز در این همایش خواستار حمایت دولت از تشکل‌‏های انبوه‌سازی شد.