نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه ۱۸ به‌تنهایی از سوی شهرداری امکان‌پذیر نیست و اجرای این طرح مستلزم همکاری شهروندان و حمایت‌های بیش از پیش شهرداری و شورای شهر تهران است. به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر انجمنی، سرپرست شهرداری منطقه ۱۸ در حاشیه بازدید از محلات و نقاط فرسوده جنوب غرب تهران در جمع ساکنان یافت‌آباد، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده از دغدغه‌های مدیریت شهری تهران بوده و اجرای آن که جنوب غرب تهران را نیز در‌بر‌می‌گیرد در دستور کار شهرداری تهران گرفته است.

وی به عدم استحکام بخش عمده از بناهای موجود در منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: این منطقه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ‌خارج از محدوده شهر تهران محسوب می‌شد و عمده ساخت و سازهای صورت گرفته در آن زمان، غیر مجاز و خارج از اصول شهرسازی انجام شده است.

انجمنی ادامه داد: همچنین هیچ یک از این ساخت و سازها نیز از استحکام لازم برخوردار نبوده، بنابراین با پیروزی انقلاب و قرار گرفتن بخشی از این منطقه در محدوده خدماتی شهر تهران، ساخت و ساز کم و بیش رونق و طی ۱۰ سال گذشته این منطقه تا حدودی شکل شهر را به خود گرفت، گرچه بخش عمده آن هم اکنون دارای بافت فرسوده و قدیمی‌است.