بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی رتبه برتر کشور را کسب کرد. مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: این بنیاد در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی در دو سال اول برنامه چهارم در سال‌های ۸۴و۸۵مقام برتر کشوری را کسب کرد.

مهندس «محمدرضا رضافرح» در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: بنیاد مسکن کردستان بیش از سهمیه تعیین شده اقدام به صدور اسناد مالکیت نمود که این مساله موجب شد از طرف معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد قدردانی قرار گیرد.

وی سهمیه تعیین شده صدور اسناد مالکیت روستایی را در سال۸۵، ۹هزار و۷۵۲جلد ذکر کرد و گفت: بنیاد مسکن استان در سال گذشته۱۰هزار و ۳۰۴ جلد سند مالکیت روستایی صادر کرد و هم اکنون حدود۳۰درصد از مجموع واحدهای مسکونی روستایی این استان سند دار هستند.

وی تعداد واحدهای مسکونی روستایی استان را۱۱۵هزار واحد ذکر کرد و گفت: حدود۳۰هزار واحد مسکونی روستایی این استان هم‌اکنون دارای سند مالکیت هستند و صدور اسناد مالکیت روستایی مزایای بسیاری در جهت بالا بردن ارزش افزوده ملک، کاهش اختلافات و دعاوی مردم بر سر املاک و تثبیت مالکیت افراد دارد.

وی سهمیه سال جاری بنیاد مسکن جهت صدور اسناد مالکیت روستایی را ۹هزار و۷۵۲جلد ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیشتر از میزان تعهد داده شده سند صادر شود. از جمعیت یک‌میلیون و۵۰۰هزار نفری استان کردستان حدود۶۵۰هزار نفر در ۱۱۵هزار واحد مسکونی در یک هزار و ۷۶۸روستا زندگی می‌کنند.