نوسازی بافت‌های فرسوده‌ با بودجه‌شهرداری ممکن نیست

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت‌های فرسوده تهران و شهرری را نمی‌توان فقط با بودجه و درآمدهای کنونی شهرداری بازسازی و نوسازی کرد. حسن بیادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مستلزم همکاری اساسی مجلس شورای اسلامی، قوه‌قضائیه و به‌ویژه دولت است که البته نباید همکاری بانک‌ها، بخش‌خصوصی و مشارکت‌های مردمی را فراموش شود.

وی افزود: شورای شهرتهران در دوره دوم تمهیدات لازم همچون تخفیف عوارض، دادن یک طبقه تشویقی و کوتاه کردن فرآیند گرفتن جواز را برای نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرد.

بیادی ادامه داد: اما به علت عدم تمکن و ضعف مالی خانواده‌هایی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، این طرح مورد استقبال جدی قرار نگرفت.

وی با اشاره به معضل ترافیک گفت: اکثر مناطق تهران با این معضل مواجه هستند و برای رفع این مشکل بزرگ باید شورای‌عالی ترافیک تصمیمات جدی را با همکاری شورای شهر تهران و شهرداری اتخاذ کند.

بیادی افزود: پایانه جنوب از عوامل آلودگی و ترافیک جنوب شهر تهران است و باید برای روان‌سازی ترافیک خیابان‌های اطراف این پایانه چاره‌اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه شهرری شورای شهر مستقل ندارد، گفت: ساختار سازمانی و انتخابی شوراها و شهرداری‌ها در کلانشهرها به‌خصوص تهران دارای نواقص جدی است.

نایب‌رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرری و شمیرانات شورایاری‌های محله دارند و بدون آن که جدای از شهر تهران باشند، می‌توانند شورای مستقل هم داشته باشند.

بیادی یادآور شد: مناطق مختلف تهران ظرفیت‌های لازم را برای مستقل اداره شدن دارند.