اجرایی شدن لایحه ساماندهی بازار مسکن، تولید یک میلیون مسکن را به دنبال دارد

لایحه ساماندهی بازار مسکن در جهت حمایت از تولید و عرضه مسکن و در راستای تقویت از تبصره ۶ بودجه ۸۶ به مجلس ارائه شده است. حسن زمانی، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با بیان این مطلب به ایسنا گفت: لایحه ساماندهی بازار مسکن درباره تامین مسکن افراد کم‌درآمد که بیشترین نیاز جامعه را در رابطه با مسکن دارند مطرح شده است و ما براساس آن به دولت اجازه می‌دهیم که نسبت به واگذاری زمین با تخفیفات ویژه به صورت اجاره ارزان اقدام کند.

وی ادامه داد: براساس این لایحه وزارت مسکن و شهرسازی موظف شده تا تمهیدات لازم را برای آماده سازی اراضی قابل واگذاری برای اجرای طرح آسفالت و شبکه تاسیسات زیربنایی و سایر موارد بیندیشد.

زمانی اضافه کرد: وزارت مسکن برای تامین اراضی مورد نیاز خود اقدامات لازم را باید در چارچوب برنامه توسعه کشور انجام بدهد و زمین‌های مذکور را تملیک و آماده‌سازی کرده و با توجه به تبصره ۶ بودجه ۸۶ به صورت رایگان در اختیار انبوه‌سازان و شرکت‌های تعاونی مسکن با اجاره ۹۹ساله قرار بدهد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به حذف قیمت زمین از مسکن در این لایحه گفت: ۳۰ تا۴۰درصد قیمت ملک را زمین تعیین می‌کند و وقتی زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله و بدون بهره یا دریافت وجه واگذار می‌شود می‌توان گفت که قیمت زمین عملا از مسکن حذف شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان با بیان این که اجرایی شدن لایحه ساماندهی بازار مسکن نقش و سهم دولت را در تامین مسکن نیازمندان افزایش می‌دهد، اظهار کرد: با اجرای لایحه به تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال می‌رسیم و اگر این هدف محقق شود ۷۰۰هزار واحد مسکونی مورد نیاز در جامعه هم تامین شده است.