گروه مسکن - هشت مکان اسکان کارگران خدمات شهری با هدف ساماندهی، استقرار و ارائه تسهیلات به کارگران خدمات شهری توسط شهرداری منطقه یک احداث می‌شود . به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک با اتمام ساخت این مکان‌ها، کارگرانی که به صورت پراکنده در سطح نواحی به صورت غیراصولی در چادر و یا کانکس در حاشیه رودخانه‌ها و یا زمین‌های بایرمستقر بودند ساماندهی و با همکاری شرکت شهر سالم واکسینه می‌شوند.

بر اساس همین گزارش در هر خانه کارگری احداث ۱۰اتاق با ظرفیت کلی ۷۰ تا ۸۰کارگر، نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، آشپزخانه، رختشویخانه، نمازخانه، محل تجمع، ۴باب حمام و ۵چشمه دستشویی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر ساخت هشت محل اسکان کارگری در خیابان‌های شکیبایی، شهید آقایی، پورابتهاج، ۳۵متری قیطریه و داخل ساختمان ناحیه ۸ در میدان پیروز و مجاور ساختمان ناحیه ۶ در بلوار اوشان در دست‌ بررسی و احداث قرار دارد و دو ساختمان نیز در کامرانیه‌جنوبی و بوستان ازگل آماده‌سازی و تحویل داده شده است.

براساس همین گزارش، این ساختمان‌ها در حال حاضر از طریق معاونت فنی و عمرانی منطقه در نواحی ۳ و ۶ در حال احداث، در نواحی ۴ و ۸ در دست بررسی، در نواحی یک و ۹ منطقه نیز آماده تحویل و در نواحی دیگر نیز در حال مکان‌یابی است.