به گفته شهردار تهران طرح جامع و تفضیلی شهر تهران تا فرودین سال ۸۶، به طور نهایی تصویب می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم عملیات اجرایی احداث زیرگذر شهران- همت در منطقه ۵ شهرداری تهران در خصوص طرح جامع و تفصیلی شهر تهران گفت: طرح جامع تهران در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است و در حال حاضر به شورای‌عالی شهرسازی وزارت مسکن برای تصویب نهایی ارسال شده است.

به عقیده قالیباف، این طرح چون با هماهنگی شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و وزارت مسکن و شهرسازی تنظیم شده است، به نظر می‌رسد در زمان تصویب کمترین تغییرات در آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: طرح های تفضیلی شهر تهران در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران بررسی شده و در فروردین‌ماه سال‌جاری همزمان با طرح جامع تصویب می‌شود.

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با بازگشت دوباره ساعت کاری بانک‌ها به ساعت ۷:۳۰ ترافیک تهران در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: هنوز گزارشی در زمینه کاهش یا افزایش ترافیک ارایه نشده است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا ساخت برخی از پروژه‌ها همانند زیرگذر توحید به تاخیر افتاده است؟ تصریح کرد: زیر گذر توحید تجهیز کارگاه شده و به‌زودی عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود و کار این زیرگذر طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود و هیچ تاخیری هم نداشته است.